CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

my belog

my belog

Followers

Saturday, January 22, 2011

JOURNAL 1#weekend yang bosan

Sungguh jelas lagi bersuluh entry ini :)
Saya bukan seorang yang bosan untuk di dampingi..eheheh tetapi weekend saya sungguh B.O.S.A.N... kerana "terpaksa" berdepan dengan laptop untuk menyiapkan assignments2  yang tertunggak..Maka, dengan kebosanan ini, wujudlah belog yang di beri nama WARNA-WARNI HIDUP SAYA.. Sebelum ni, bukan malas nak berbelog, cuma malas nak menaip..heheh..Tetapi, selepas kedatangan tahun baru 2011, alhamdullilah rasanya hidup ini terlalu indah. Jadi nak share kat semua org. Dunia ni untuk semua kan? Dunia ni bukan kita yang punya tetapi Allah s.w.t :)
Sesiapa yang mengenali saya, semestinya mengetahui belogshop yang diberi nama CHOCOBEAU (eh, perasan!macam la semua org tahu)...

Ok kepada yang tidak tahu, saya juga mempunyai belogshop :)
Sila KLIK untuk singgah :)

Dan, rasanya belum terlambat kalau nak wish ....

Semoga tahun 2011 kita semua akan lebih memperolah kejayaan & kebahagiaan ..

Sebelum tu, jom imbas apa yang berlaku kat tahun 2010 ^__^


Bukan saya yang bertunang atau kawen, tetapi ..
(sungguh gemmmuk kan saya tahun lepas??**)


My second sista, Anie 

Then, my 1st sista, kak iedah pulak yang kawen :)


tema adalah : gong xi fa cai :)

ada online blogshop :)
alhamdullilah

MAC : ditawarkan menjadi guru sandaran kelas PKBP (kelas bermasalah pembelajaran) sk abang aing, sri aman
Alhamdullilah, rezeki mencurah-curah bagai koko tertumpah ke ladang gandum. Setelah 2 kali bertukar kerja (di Kuching), akhirnya menjadi cikgu.Rezeki. At first, i was thinking "patutke aku ambik keja ni" , " layak ke aku jd cikgu?" ..Tapi, selepas berfikir 55 kali, atas banyak sebab, akhirnya saya mengambil cabaran itu demi menyahut seruan wawasan 2020..eheheh(apa kaitan??) Sesungguhnya menjadi guru bukan lah tugas yang mudah. APATAH LAGI, menjadi guru untuk kelas orang kurang upaya (OKU) .
Setiap hari merupakan cabaran..YES! I LOVE CHALLENGES! Tetapi, bukan cabaran sebegini :(

Lama-kelamaan, im fell in love with my job from head to toe. Walaupun kadang2 merasakan mau berteriak sepanjang hari, tetapi, rasa menangis melihat keadaan mereka tetap ada. 
I love them so much :)





Suratan atau kebetulan?? >.<

okeh..Penat mau menulis. Biarlah gambar bercerita








Namun, ada benda yang tak besssh berlaku.. MILAH, kucing kesayangan saya hilang :(

OKTOBER : Sekali lagi TERPAKSA membuat keputusan yang sukar.
Ditawarkan untuk KPLI-KDC(PENDIDIKAN KHAS). Maksudnya, bukan KPLI sepenuh masa.Hanya belajar ketika cuti sekolah.. (OH no!!SO where is my holiday?????) :( At first, tak nak datang interbiu. Tapi atas desakan keluarga dengan niat 'mencuba sahaja' ahernya pegi intebiu dengan hati yang berbaur macam2. Ada gelisah, takut dan selamba... selamba??cissshh penat aku menghafal segala macam visi pendidikan, NKRA, falsafah pendidikan tapi satu pun soalan tak di tanya :(

ok.. maybe tak da rezeki..(hahha padahal engkau suka kan kalau tak terpilih)

Tapi........





Here i am.. Saya antara yang terpilih..wahahahhaha :)
syukur alhamdullilah.rezeki lagi.. Memang suratan ke rezeki saya memang seorang cikgu a.k.a PENDIDIK??
Jadi, dengan terpilih nya mengikuti KPLI-KDC ni, tugas saya sebagai pendidik akan berstatus TETAP :) weehooo...Dulu, bukan main lagi tak nak kerja dengan kerajaan..so sekarang haaa hambek kau!!Padan muka..Berkhidmat la untuk negara demi wawasan 2020

SURATAN ATAU KEBETULAN ??

Kursus ni akan tamat taun 2012. Tak sabar!Kursus dah mula pada bulan Nov yang lepas. Jumpa rakan-rakan baru. Seronok.
Semoga akan dapat ber'grade' dengan cemerlang. Dengan syarat, saya tidak MENGANDUNG sepanjang kursus..hhahahah :) Mengandung anak kucing boleh kot! 

Jadi, untuk melepaskan geram kerana ketiadaan cuti, (sebulan belajar) tibalah masanya untuk bercuti! weeehhhooo..
pegi sabah oh yeah!tak la jauh sangat.bukannya bali atau krabi pon..Tapi, kepuasan yang penting occay!













Dan rasanya perkara paling sedih yang berlaku tahun 2010 ialah, kucing saya mati! :'(
sangat sedih sampai rasa tak nak pegi kelas (time musim belajar), tak nak makan dan rasa mau demam


i miss my chika


and my rani






ok bai 


xoxo
izzati ^__^

0 comments:

Post a Comment